Hacker: HUNTER 'Next Level': Siber Suçlular İçin Oyun Demek, Çok Daha Fazlası Demek
Hacker: HUNTER 'Next Level': Siber Suçlular İçin Oyun Demek, Çok Daha Fazlası Demek
Kaspersky ile ortaklaşa hazırlanan ve çevrimiçi oyunlara, esporlara ve çevrelerindeki ilgili güvenlik sorunlarına ayrılmış altı bölümlük yeni bir belgesel dizisi, Avrupa'nın önde gelen uluslararası haber kanalı Euronews'te yayınlanıyor.
Oyun endüstrisi son birkaç yıldır ihtişamlı bir dönemin tadını çıkarıyor. 2021'de 198,4 milyar dolar değerinde olan oyun pazarının 2027 yılına kadar neredeyse iki katına çıkması ve yaklaşık 340 milyar dolara ulaşması bekleniyor. 2024 yılına kadar dünya çapında 577,2 milyon e-spor izleyicisi olacağını öngören tahminlerle rekabetçi oyun e-sporları da yükselişte. Bu eğlence endüstrileri en iyi durumdayken ve büyük kitleleri kendine çekerken, potansiyel siber güvenlik riskleri ve nasıl güvende kalınacağı hakkında sorular gündeme geliyor. Yeni hacker:HUNTER serisi, bunlara cevap bulmaya çalışıyor.
Belgesel, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, İsveç, İspanya ve Hindistan'dan altı farklı oyuncunun, e-spor oyuncusunun ve etik bilgisayar korsanının hikayesini anlatıyor. Farklı geçmişlere ve farklı yaşlara sahip olan bireylerin tümü, bir şekilde oyunla ilgili siber güvenlik sorunlarıyla uğraşmak zorunda kalmış. hacker:HUNTER 'Next Level', geçtiğimiz günlerde Euronews TV ve Euronews Next'te yayınlanmaya başladı. Devamı geliyor.
- 'Altına Hücum' bölümü, Amerika Birleşik Devletleri'nin dört bir yanından bir grup çocuğun EA Sports'un FIFA oyunundaki bir kusuru kullanarak nasıl milyonlarca dolar kazandığını ortaya koyuyor. Bu hata neredeyse sınırsız oyun içi para birimi üretmelerini sağladı ve ardından resmi olarak değeri olmayan bir şeyin satışının suç olup olmadığını anlamak için değerlendirme yapılıyor.
Euronews yayını – 9 Temmuz
- 'Rüya Kariyer', zorbalık, taciz ve çevrimiçi takip de dahil olmak üzere, Avrupa'nın en başarılı espor takımlarından birinden bir e-spor profesyonelinin görünüşte kazançlı olan kariyerinin olumsuz yönlerine ayrılıyor.
Euronews yayını – 23 Temmuz
- 'Terkedilmiş', oyun endüstrisinin gölge sektörüne (milyonlarca dolarlık hile endüstrisi) odaklanıyor ve Asya'nın en büyük espor turnuvalarından birinde takım arkadaşının zafer umutlarını boşa çıkaran bir espor oyuncusunun hikayesini anlatıyor.
Euronews yayını – 6 Ağustos
- 'Çocukları Kandırmak', bilgisayar korsanlarının çok küçük yaşlardan itibaren hayatımıza nasıl girebildiğini inceliyor ve oyun hesapları çalınan çocukların dokunaklı hikayelerini paylaşıyor.
Euronews yayını – 20 Ağustos
- 'Manfed ile Tanışın', dijital bir vatandaşın totaliterliğe nasıl direnebileceğini bulmak için video oyunlarını hacklemek ve sanal ekonomilerini keşfetmek için 20 yıl harcayan bir etik hackeri merkezine alıyor.
Euronews açıklaması – 3 Eylül
- 'İyilik İçin Hızlan' bölümü, izleyicileri, oyunları daha hızlı bitirmelerini veya daha iyi performans göstermelerini sağlayan kusurları arayan, aynı zamanda oyun maratonları sırasında yardım için para toplayan hızlı oyuncu topluluğuyla tanıştırıyor.
Euronews açıklaması – 17 Eylül
"Altına Hücum" ve "Terkedilmiş"in bu temaları daha derinlemesine ele alan genişletilmiş versiyonları ve diğer bölümler, Kaspersky'nin teknoloji kültürüyle ilgili YouTube Kanalı Tomorrow Unlocked üzerinde yayınlanıyor.
Üç yönetmen - Hugo Berkeley, Didi Mae Hand ve Lara Maysa Ingram - bu yeni "Next Level" dizisini yaratmak için el ele verdiler. Aynı zamanda hacker:HUNTER şovunun yaratıcısı olan Berkeley ve Hand, daha önce WannaCry fidye yazılımı saldırısı, Carbanak grubu ve pandemi sırasında sağlık sektörüne yönelik saldırılar hakkında hacker:HUNTER belgesellerinde birlikte çalışmıştı.
hacker:HUNTER Baş Yapımcısı Rainer Bock, şunları söylüyor: "Oyun oynamak bizim DNA'mızda var. Ancak çevrimiçi her oyun masum bir çocuk oyuncağı değildir. Bize oyun oynamaktan bıktıklarını söyleyen küçük çocuklarla, FBI kapılarını tekmeleyene kadar akıllıca bir şey yaptıklarını sanan gençlerle karşılaştık. Bir e-spor profesyoneli hissettiği baskı altında çöktüğünde oradaydık. Konuştuğumuz her kişinin ardından oyun endüstrisinin, sosyal platformların, güvenlik şirketlerinin ve hükümetlerin önünde büyük bir görev olduğunu anladık: Masumiyeti çevrimiçi oyunlara yeniden kazandırmak.”